International Institution Students

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International student mobility

Foreign Institution students performing graduate activities under the supervision of an advisor accredited in USP graduate programs for a period of three to twelve months, extendable for up to 12 months, may enroll as regular students for a period stay at USP.

In order to accept a foreign institution student, professors of the University of São Paulo should hold the documents below and have them sent to the Program Commission Coordinator (CCP) and the Graduate Committee (CPG).

  • Graduate programs application
  • Letter of recommendation from the professor abroad to the professor in charge of the student’s acceptance at USP;
  • Letter from the foreign institution proving the prospective student’s link to the institution;
  • Research Plan indicating the beginning and end of the project;
  • Schedule of activities to be held at USP in the specified period;

 

After the student mobility is approved by the Program Commission Coordinator and Graduate Committee, the foreign institution student will receive a letter of acceptance and must check in at ESALQ’s Graduate Studies Office, carrying a copy of:

  • Passport with student visa (Temporary IV) or permanent visa granting permission to study in Brazil, and
  • International health insurance

 

Mobilidade Estudantil Internacional

O Estudante de Instituição Estrangeira, atuando em atividades de Pós-Graduação, sob supervisão de orientador credenciado em Programa de Pós-Graduação da USP, por período de três a doze meses, prorrogável por até 12 meses, poderá ser matriculado como aluno regular pelo período de permanência na USP.

Ao aceitar um Estudante de Instituição Estrangeira o docente da Universidade São Paulo deverá estar de posse da documentação abaixo, antes de encaminha-la à Comissão Coordenadora do Programa (CCP) e Comissão de Pós-Graduação (CPG).

  • Graduate programs application
  • Carta de recomendação do docente do exterior para o docente USP responsável pela aceitação do estudante;
  • Carta da Instituição do exterior comprovando o vínculo do interessado;
  • Plano de pesquisa indicando o início e o término do projeto;
  • Cronograma de atividades a serem realizadas na USP no período especificado;

Esclarecemos que:

Após aprovação da mobilidade estudantil pela Comissão Coordenadora do Programa e Comissão de Pós-Graduação, o aluno da Instituição Estrangeira receberá uma carta de aceite e deverá se apresentar no Serviço de Pós-Graduação da ESALQ, portando:

  • Cópia do passaporte com visto de estudante (temporário IV) ou permanente que os autorize a estudar no Brasil,
  • Cópia do seguro saúde internacional